fbpx
Företag Skolresor Grupper
In English In Deutsch

BRA ATT VETA

Grundregler

Hafsten Resort, (nedan kallad ”anläggningen”) är en åretrunt-öppen fritidsanläggning som främst vänder sig till familjer, detta innebär att man måste vara myndig för att boka stuga eller campingtomt. Minderåriga får ej under några förhållanden bo här utan målsman. Antal personer i stugorna får ej överstiga angivet antal bäddar.

Ordningsregler

Mellan kl. 23.00 och kl. 7.00 ber vi er att visa extra hänsyn till sovande grannar. Under trubadurkvällar på Strandkanten spelas musik fram till kl. 01.
5 boende personer per campingtomt. Vid fler än 5 boende per campingtomt tillkommer extra kostnad. Gäller ej egna barn under 18 år.

Camping Key Europe

För att kunna campa hos oss behöver du köpa ett Camping Key Europe i receptionen eller online. Med detta kort får du en mängd fördelar som exempelvis snabbare in- och utcheckning, olycksfallsförsäkring, rabatter och erbjudanden.

Kan man ha med husdjur?

Det går bra att ha med husdjur när ni bor på campingtomt, dock ska dessa hela tiden hållas kopplade. Hundar får ej vistas på badstranden, men anvisad plats för hundbad finns på norra sidan. Det är absolut krav på att plocka upp avföring efter hundar. Flertalet av våra stugor är allergisanerade och där får ni ej ha med husdjur, dock finns stugor där husdjur är tillåtet och då tillkommer en avgift på 70 kr/natt. Påtala detta önskemål vid bokningstillfället!

När är en bokning bindande?

Bokningen är bindande så snart den är bekräftad, muntligen eller skriftligen av anläggningen, oavsett om du betalar något eller inte vid detta tillfälle. Vid online-bokning så snart du godkänt och betalat helt eller delvis.

Viktigt! Kontrollera noga att alla uppgifter och datum stämmer när ni får bokningsbekräftelse/faktura. I händelse av fel kontakta omgående anläggningen.
Ta med bekräftelse/faktura samt kvitto på betalning vid ankomst.

När ska bokningen betalas?

Bokningar ska vara fullt betalda innan ankomst. 20% av bokningsumman betalas omgående vid bokningstillfället, ( vid telefonbokning betalas 20% mot faktura inom tio dagar). Resterande belopp ska vara betalt senast 40 dagar innan ankomst.

Vad händer vid för sen betalning?

Ni riskerar då att bokningen annulleras, och att ni då är skyldiga att betala föreskrivna avbokningkostnader.

Går det att ändra en bokning?

Ändring av bokning är möjlig per telefon, e-post eller post och kostar 300 kr per tillfälle. Dock återbetalas inga pengar om ändring av bokning sker senare än 40 dagar innan ankomst.

Går det att avboka?

Ni kan avboka muntligen eller skriftligen till anläggningen. Observera att oanmäld försenad ankomst eller för tidig avresedag räknas som avbokning.
Vid avbokning tidigare än 40 dagar före ankomst, återbetalas allt utom 20% av bokningssumman. Vid avbokning närmare än 40 dagar före ankomst återbetalas inga inbetala pengar, utom i vissa fall om ni köpt avbeställningsskydd, läs nedan.

Avbokningregler

I dessa tider är det viktigt att du ska kunna känna maximal trygghet med din bokning hos oss och ha så mycket flexibilitet som möjligt. Vi har gjort tillägg i våra villkor (som även gäller dig med en bokning som redan är gjord) som gör att du aldrig behöver oroa dig över att dina pengar ska brinna inne.

Du kan nu oavsett anledning avboka din vistelse 14 dagar innan ankomst och få hela ditt inbetalda belopp tillgodo hos oss. Du kan använda detta belopp för en bokning senare i år eller valfri period under 2022, det enda villkoret är att bokningen måste göras senast den 20:e december 2021.

För bokningar utan avbeställningsskydd kan nämnda tillgodo-lösningen nyttjas när bokningen är slutbetald. För bokningar med avbeställningsskydd gäller tillgodo-lösningen redan från det att handpenning är betald.

När gäller avbeställningsskydd?

Avbeställningsskydd går att köpa till för 225 kr per stuga eller campingtomt. Avbeställningsskyddet gäller ej skolresor, grupper och säsongscamping. Avbeställningsskyddet kan endast bokas i samband med bokning vid bokningstillfället. Avbeställningsskyddet går ej att köpa till i efterhand. Vid bokning som innehåller flera stugor eller campingtomter ska anges för vilket namn varje köpt avbeställningsskydd gäller. Avbeställningsskyddet gäller vid avbokning på grund av sjukdom eller olycksfall av allvarligare art, som drabbar någon i familjen eller någon medresenär. Kopia på läkarintyg eller intyg från försäkringsbolag eller annan myndighet ska då skickas till anläggningen. Därefter återbetalas inbetalda pengar för bokningen, förutom administrationsavgift på 375 kr och avbeställningsskyddet på 225 kr. Avbeställningsskyddet gäller till 24 timmar före ankomstdatum.

WIFI

Som gäst har du tillgång till Wifi på hela anläggningen (exklusive streamingtjänster).

Vilka tider gäller?

Ni är välkomna för incheckning till campingtomten efter 14.00 och till stugan efter 15.00 på ankomstdagen. Kommer ni senare än 18.00, vänligen meddela detta till receptionen. Vid avresa ska ni lämna stugan senast 11.00 och för campingtomten 12.00.

Vem städar stugan?

Städning ingår ej, gästen städar själv stugan. Städning kan beställas för 800:- per stuga och 1800:- för strandvillan, detta skall beställas vid bokningstillfället, eller senast vid ankomst.

Vilken utrustning finns i stugorna?

Alla stugor är utrustade med TV, rinnande vatten, kylskåp, mikrovågsugn, brödrost, kokplattor och kaffebryggare. Porslin, kokkärl, stekpanna, bestick, stekspade, elvisp, konservöppnare mm. finns i alla stugor. Altan med utemöbler finns till alla stugor.
I alla stugor finns WC & dusch med toalettpapper och duschtvål.

Finns lakan och handdukar?

Kuddar och täcken finns i alla stugor. ”Lakanset” som innehåller underlakan, påslakan, örngott, badhandduk och handduk kan beställas för 115:-/set. Beställda lakanset får ni i receptionen vid ankomst, vid avresa återlämnas och avräknas dessa i receptionen.

Hur fungerar det vid avresa?

Alla camping och stuggäster ska anmäla sig för utcheckning vid avresa.
Stuggäster som städat och gjort klart för avresa, anmäler detta till receptionen eller städkontrollanten.
Invänta sedan stugkontrollanten vid stugan, väntetiden kan vara upp till 45 minuter, (beräkna detta vid avresa). När kontrollen är godkänd får ni ett kvitto, lämna detta samtidigt med nyckeln i receptionen.
Upptäcker ni att det fattas något i stugan som står på utrustningslistan när ni kommer, anmäl detta till receptionen.

Hur fungerar bommen till området?

Alla incheckade gäster får en personlig bomkod i incheckningsmailet som du kan använda för att öppna bommen. Endast en bil är tillåten per stuga eller campingtomt på området. Har ni fler bilar parkeras dessa vid receptionen. Vi har också parkeringsplatser 300 meter ifrån receptionen. Vid infart körs bilen ända fram mot bommen, knappa in er kod. Vid utfart gör man på samma sätt. Koden fungerar bara för en bil. Infartsbommen stänger 22.00 varje dag, utfartsbommen är öppen hela dygnet, men ni behöver bomkoden även vid utfart.

Parkeringsavgifter

Entréparkering
Denna parkering ligger ca. 300 meter från receptionen, vid reservcampingen Ängen.
Kl. 10.00 – 20.00: 5kr /timme
Övrig tid är parkeringen gratis.

Centralparkering
Gäller alla parkeringar i området, utanför receptionen och vid utfarten.
Kl. 10.00 – 16.00: 18kr /timme (1 apr – 15 september)
Kl. 16.00 – 22.00: 12kr /timme (1 apr – 15 september)
Kl. 22.00 – 10.00: 6kr /timme (1 apr – 15 september)

Dagparkering för husbilar
Denna parkering hittar du vid reservcampingen Ängen, ca. 500 meter från receptionen.
Kl. 10.00 – 19.00: 45kr /timme
Övrig tid är det parkeringsförbud.

Duschar i servicehus

När man vill duscha i servicehusen ingår de första 4 minuterna. Därefter kostar det 5 kr för 4 minuter, Hafstens betalkort gäller.

Tvättmaskiner och torktumlare

Det finns två tvättstugor, en i varje servicehus. Här finns tvättmaskiner, torktumlare och strykbräda med strykjärn. Tvättmaskin kostar 35 kr, torktumlare kostar 25 kr, endast Hafstens betalkort gäller.
Medtag eget tvättmedel.

Rökning förbjudet!

Rökning är förbjudet i alla stugor och servicebyggnader. Upptäcker stugkontrollanten att det har rökts i stugan, debiteras saneringsavgift på 3 000 kr.

Personuppgifter

Hafsten Resort AB är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter du registrerar. Hafsten Resort AB kommer att behandla dina personuppgifter i syfte att administrera bokning och betalning samt marknadsföring.

Du har rätt att en gång per år utan kostnad, skriftligen begära att få ta del av vilka uppgifter som registrerats, varifrån uppgifterna har hämtats samt att få information om eventuella mottagare till vilka uppgifterna har lämnats ut. Du har rätt att när som helst begära rättelse av eventuellt ändrade eller felaktiga uppgifter. Du kan också meddela att du motsätter dig att personuppgifterna används för marknadsföring.

HITTA TILL OSS

KONTAKTA OSS

Besöksadress:
Hafsten Resort
Hafsten 120
451 96 UDDEVALLA
SVERIGE

Kontaktvägar:
Telefon: +46(0)522 – 64 41 17
info@hafsten.se
konferens@hafsten.se

Bokningar och andra frågor:
Telefon: +46(0)522 644117
E-post: info@hafsten.se

Jobba hos oss

Varje år under sommarsäsongen söker vi duktiga och engagerade medarbetare till vår anläggning som vill vara med och bygga västkustens bästa destination för privatpersoner och grupper!

Vi söker dig som är utåtriktad, social, glad, stresstålig och som gärna vill prova på ett arbete med omväxlande vardag! Vi ser gärna att du har fyllt 18 år, har körkort och egen bil. Tidigare erfarenhet från Restaurang eller reception är meritierande men inte nödvändig.

Just nu söker vi medarbete för tjänster inom följande:

– Reception/Restaurang, heltid/deltid
– Butik, heltid/deltid
– Städ, heltid/deltid

Arbetet på Hafsten Resort är varierande, omväxlande och ser olika ut varje dag. Tycker du om att möta nya utmaningar och är inte rädd för att lära dig nya saker kommer du trivas väldigt bra hos oss. Välkommen med din ansökan till: cv@hafsten.se

MENY

Log in with your credentials

Forgot your details?

Vad
händer
idag?
calendar
Boka
mail