BRA ATT VETA
Hafstens Välkomstbroschyr
Klicka här för att läsa Hafstens Välkomstbroschyr i webbläsaren.
Grundregler
Hafsten Resort, (nedan kallad ”anläggningen”) är en åretrunt-öppen fritidsanläggning som främst vänder sig till familjer, detta innebär att man måste vara myndig för att boka stuga eller campingtomt. Minderåriga får ej under några förhållanden bo här utan målsman. Antal personer i stugorna får ej överstiga angivet antal bäddar.
Drönare är ej tillåtet på campingområdet, även om tillstånd finns.
Ordningsregler
Mellan kl. 23.00 och kl. 7.00 ber vi er att visa extra hänsyn till sovande grannar. Under trubadurkvällar på strandkanten och i poolbaren spelas musik fram till 00.00.
5 boende personer per campingtomt. Vid fler än 5 boende per campingtomt tillkommer extra kostnad. Gäller ej egna barn under 18 år.
Camping Key Europe
För att kunna campa hos oss behöver du köpa ett Camping Key Europe i receptionen eller online. Med detta kort får du en mängd fördelar som exempelvis snabbare in- och utcheckning, olycksfallsförsäkring, rabatter och erbjudanden.
KÖP CAMPING KEY EUROPE ONLINE
Kan man ha med husdjur?
Som gäst hos oss är du alltid välkommen att ha med dig din fyrbenta vän. Vi har flera stugor för dig med husdjur, natursköna vandringsstigar och promenadstråk samt en hundvänlig grässtrand. Om du vill bo i en av våra husdjursvänliga stugor tillkommer en avgift på 90 kr/natt. Påtala gärna detta önskemål vid bokningstillfället.
När är en bokning bindande?
Bokningen är bindande så snart den är bekräftad, muntligen eller skriftligen av anläggningen, oavsett om du betalar något eller inte vid detta tillfälle. Vid online-bokning så snart du godkänt och betalat helt eller delvis.
Viktigt! Kontrollera noga att alla uppgifter och datum stämmer när ni får bokningsbekräftelse/faktura. I händelse av fel kontakta omgående anläggningen.
Ta med bekräftelse/faktura samt kvitto på betalning vid ankomst.
När ska bokningen betalas?
Bokningar ska vara fullt betalda innan ankomst. 20% av bokningsumman betalas omgående vid bokningstillfället, ( vid telefonbokning betalas 20% mot faktura inom tio dagar). Resterande belopp ska vara betalt senast 40 dagar innan ankomst.
Vad händer vid för sen betalning?
Ni riskerar då att bokningen annulleras, och att ni då är skyldiga att betala föreskrivna avbokningkostnader.
Går det att ändra en bokning?
Ändring av bokning är möjlig per telefon, e-post eller post senast 7 dagar innan ankomst och kostar 300 kr per tillfälle. Dock återbetalas inga pengar om ändring av bokning sker senare än 40 dagar innan ankomst. Vid ombokning följer inte avbeställningsskyddet med från tidigare bokning och inga pengar återbetalas vid en eventuell avbokning.
Går det att avboka?
Ni kan avboka muntligen eller skriftligen till anläggningen. Observera att oanmäld försenad ankomst eller för tidig avresedag räknas som avbokning.
Vid avbokning tidigare än 40 dagar före ankomst, återbetalas allt utom 20% av bokningssumman. Vid avbokning närmare än 40 dagar före ankomst återbetalas inga inbetala pengar, utom i vissa fall om ni köpt avbeställningsskydd, läs nedan.
När gäller avbeställningsskydd?
Avbeställningsskydd går att köpa till för 295 kr per stuga eller campingtomt. Avbeställningsskyddet gäller ej skolresor, grupper och säsongscamping. Avbeställningsskyddet kan endast bokas i samband med bokning vid bokningstillfället. Avbeställningsskyddet går ej att köpa till i efterhand. Vid bokning som innehåller flera stugor eller campingtomter ska anges för vilket namn varje köpt avbeställningsskydd gäller. Avbeställningsskyddet gäller vid avbokning på grund av sjukdom eller olycksfall av allvarligare art, som drabbar någon i familjen eller någon medresenär. Kopia på läkarintyg eller intyg från försäkringsbolag eller annan myndighet ska då skickas till anläggningen. Därefter återbetalas inbetalda pengar för bokningen, förutom administrationsavgift på 400 kr och avbeställningsskyddet på 295 kr. Avbeställningsskyddet gäller till 24 timmar före ankomstdatum.
Anvisningar för TV-kanaler
Sök digital kabel (ej antenn). Välj i första hand Comhem vid kanalsökning för att hitta kanalerna automatiskt. Om det inte fungerar behöver du ställa in kanalsökningen manuellt med följande inställningar.
Nätverk: Manuellt
NärverksID: 41001
Frekvens: 362000
Modulering: 128 QAM
Symbolhastighet: 6875 ks/s
WIFI
Som gäst har du tillgång till Wifi på hela anläggningen (exklusive streamingtjänster).
Vilka tider gäller?
Ni är välkomna för incheckning till campingtomten efter 14.00 och till stugan efter 15.00 på ankomstdagen. Kommer ni senare än 18.00, vänligen meddela detta till receptionen. Vid avresa ska ni lämna stugan senast 11.00 och campingtomten 12.00.
Vem städar stugan?
Städning ingår ej, gästen städar själv stugan. Städning kan beställas för 950 kr per stuga och 1 900 kr för strandvillan, detta skall beställas vid bokningstillfället, eller senast vid ankomst.
Vilken utrustning finns i stugorna?
Alla stugor är utrustade med TV, rinnande vatten, kylskåp, mikrovågsugn, brödrost, kokplattor och kaffebryggare. Porslin, kokkärl, stekpanna, bestick, stekspade, elvisp, konservöppnare mm. finns i alla stugor. Altan med utemöbler finns till alla stugor.
I alla stugor finns WC & dusch med toalettpapper och duschtvål.
Finns lakan och handdukar?
Kuddar och täcken finns i alla stugor. ”Linne inkl. handduk” som innehåller underlakan, påslakan, örngott, badhandduk och handduk kan beställas för 120 kr /set. Beställda lakanset får ni i receptionen vid ankomst. Vid avresa återlämnas och avräknas dessa i receptionen.
Hur fungerar det vid avresa?
Alla camping och stuggäster ska anmäla sig för utcheckning vid avresa.
Stuggäster som städat och gjort klart för avresa, anmäler detta till receptionen eller till housekeeping. Telefonnummer finner ni på städlistan.
Invänta sedan städkontroll vid stugan. När kontrollen är godkänd får ni en signatur på städlistan, lämna detta samtidigt med nyckeln i receptionen.
Upptäcker ni att det fattas något i stugan som står på utrustningslistan när ni kommer, anmäl detta till receptionen.
Hur fungerar bommen till området?
Alla incheckade gäster får en personlig bomkod i incheckningsmailet som du kan använda för att öppna bommen. Endast en bil är tillåten per stuga eller campingtomt på området. Har ni fler bilar parkeras dessa vid receptionen. Vi har också parkeringsplatser 300 meter ifrån receptionen. Vid infart körs bilen ända fram mot bommen, knappa in er kod. Vid utfart gör man på samma sätt. Koden fungerar bara för en bil. Infartsbommen stänger 22.30 varje dag, utfartsbommen är öppen hela dygnet, men ni behöver bomkoden även vid utfart.
Parkeringsavgifter
Entréparkering
Denna parkering ligger ca. 300 meter från receptionen, vid reservcampingen Ängen.
Kl. 10.00 – 20.00: 10kr /timme
Övrig tid är parkeringen gratis.
Centralparkering
Gäller alla parkeringar i området, utanför receptionen och vid utfarten.
Kl. 10.00 – 16.00: 18kr /timme
Kl. 16.00 – 22.00: 12kr /timme
Kl. 22.00 – 10.00: 6kr /timme
Dagparkering för husbilar
Denna parkering hittar du vid reservcampingen Ängen, ca. 500 meter från receptionen.
Kl. 10.00 – 19.00: 45kr /timme
Övrig tid är det parkeringsförbud.
Duschar i servicehus
När man vill duscha i servicehusen ingår de första 4 minuterna/dag för incheckade gäster. Därefter kostar det 5 kr för 4 minuter, Hafstens betalkort/armband gäller. För att duscha mer än det inkl. fyller man på Hafstens betalkort/armband i förväg i receptionen.
Tvättmaskiner och torktumlare
Det finns två tvättstugor, en i varje servicehus. Här finns tvättmaskiner, torktumlare och strykbräda med strykjärn. Tvättmaskin kostar 45 kr, torktumlare kostar 45 kr, endast Hafstens betalkort/armband gäller.
Medtag eget tvättmedel.
Rökning förbjudet!
Rökning är förbjudet i alla stugor och servicebyggnader. Upptäcker stugkontrollanten att det har rökts i stugan, debiteras saneringsavgift på 3 000 kr.
Personuppgifter
Hafsten Resort AB är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter du registrerar. Hafsten Resort AB kommer att behandla dina personuppgifter i syfte att administrera bokning och betalning samt marknadsföring.
Du har rätt att en gång per år utan kostnad, skriftligen begära att få ta del av vilka uppgifter som registrerats, varifrån uppgifterna har hämtats samt att få information om eventuella mottagare till vilka uppgifterna har lämnats ut. Du har rätt att när som helst begära rättelse av eventuellt ändrade eller felaktiga uppgifter. Du kan också meddela att du motsätter dig att personuppgifterna används för marknadsföring.
Kontakt
Besöksadress:
Hafsten Resort
Hafsten 120
451 96 Uddevalla
Sverige
Kontaktvägar:
Telefon: +46 522 64 41 17
För akuta ärenden utanför öppettiderna ring:
+46 522 64 41 17
info@hafsten.se
konferens@hafsten.se
sasong@hafsten.se
Bokningar och andra frågor:
Telefon: 0046 522 64 41 17
E-post: info@hafsten.se